Tuesday, February 10, 2009

Da li bi Tadić plaćao kartu u GSP?

Predsednik Srbije i Demokratske stranke Boris Lj. Tadić tvrdi da, po važećem Ustavu Srbije, može obavljati istovremeno funkciju predsednika države i funkciju predsednika vladajuće partije. Tako se on kao Predsednik Srbije, poštujući svoja ustavna ovlašćenja, ne meša u rad Vlade Srbije, ali kada je predsednik DS, onda, opet po svojim ustavnim ovlašćenjima, može da se meša u rad Vlade Srbije. Bahato, uvredljivo, bezobrazno. Vređa nam inteligenciju i smeje nam se u lice.

Nema problema, jasno je da zakoni Srbije imaju rupe na sve strane, pa hajde da vidimo kako ova pogodnost može da smanji mesečne troškove jedne porodice koja koristi gradski prevoz.

Kontrolori u gradskom prevozu svakodnevno traže od putnika koji nemaju kartu za prevoz da pokažu ličnu kartu kako bi im napisali kaznu, iako nisu ovlašćeni da traže bilo kakav lični dokument građanima. Neretko se dešava i da ukoliko putnik neće da pokaže neku ispravu, kontrolori mu ne daju da izađe iz autobusa, vuku ga za rukav i prete. Nebojša Lazović, šef sektora tarife i prodaje u GSP-u „Beograd", potvrđuje da kontrolori nisu ovlašćeni da traže lične karte građanima, kao ni bilo koji drugi lični dokument.

- Naši kontrolori nemaju ovlašćenje da traže putnicima lična dokumenta, ali oni sami daju lične karte kada im se zatraže da bi se napisala kazna jer nemaju kartu ili povlasticu za prevoz u trenutku vožnje - objašnjava Lazović. [Press Online, 09.02.2009.]

U ovom tekstu je jasno da kontrolori GSP faktički ne mogu naplatiti kaznu od putnika koji nema kartu za prevoz. Oni nemaju nikakva zakonska prava da od vas traže ličnu kartu i isto tako nemaju prava da vas zadržavaju, već samo u slučaju da se na licu mesta nalazi policajac oni mogu,  uz njegovu asistenciju, tražiti vaše podatke sa kojima mogu napisati kaznu.

To konkretno znači da kada bi građani Beograda koristili rupe u zakonu kao što to radi predsednik države i predsednik Demokratske stranke Boris Lj. Tadić, vrlo brzo bi došlo do totalnog urušavanja sistema gradskog prevoza.

Moje pitanje je zašto bi bilo ko propustio da koristi prednosti koje mu dozvoljava "bušan zakon",  kada to već ne propušta Predsednik? Da li država može da funkcioniše ako bi se svi ponašali kao Boris Lj. Tadić možemo da saznamo samo ako počnemo svi da koristimo pogodnosti neprimenjivih zakona.

Predlog: ako Boris Lj. Tadić do 31. marta ne podnese ostavku na mesto predsednika Srbije iz moralnih razloga zbog zloupotrebe funkcije, rušenja nepisanog reda i sistema vrednosti i vredjanja elemetarne inteligencije građana vršenjem dve potpuno nespojive funkcije u državi za čije opravdanje korisiti rupu u Ustavu Srbije koji je sam napisao, onda građani Beograda, po istom sistemu, imaju mogućnost da prestanu da rasipaju svoj dragoceni novac na karte koje ne moraju da plaćaju.

Ako neko misli da pozivam na ono što je poznato kao "građanska neposlušnost", prvo neka postavi pitanje predsedniku DS, Srbije i neformalnom predsedniku Vlade Srbije Borisu Lj. Tadiću kako se zove to što on radi i da li bi on plaćao kartu za GSP.