Tuesday, March 3, 2009

Današnji utisci

Na pešačkoj stazi mog psa i mene zamalo je pregazio vozač bele Opel Corse. Imao je krst okačen o retrovizor. "Ne damo Kosovo" - pomislih na brzaka. To što su pešačku stazu pretvorili u autostradu, objasnio sam sebi kratko sa "jači tlači". 

Ušao sam u Miškovićevu radnju Maxi (jedinu u krugu od dva kilometra), kupio svoje omiljene kifle za 55 dinara (prošlog ponedeljka su bile 41 dinar), a usput uzeo i španski paradajz, tursku zelenu salatu i holandsku papriku. Šta ima da idemo u EU kada već imamo njihovo povrće ovde.

Dok sam čekao autobus, pored mene je u automobilu prošla Suzana Grubješić, predsednica Odbora Skupštine Srbije za evropske integracije. Pušila je cigaretu i tresla pepeo kroz prozor automobila na ulicu. "Čuvam Srbiju, čuvaj je i ti" - tvrdi neko iz vladajuće koalicije. Važno je ipak usvojiti te evropske vrednosti.

U banci su mi objasnili da to što mi je njihov bankomat "pojeo" 100 evra nije njihova greška. Mogu opušteno da sačekam nedelju-dve, kada prave presek, pa će vratiti novac na moj račun u banci. Možda. Dobro je, Laza mi je objasnio da je to kod nas normalno. On je pre pola godine čekao mesec dana da mu vrate 2,000 evra koji su se tako "zagubili". Mesec dana + kamata + troškovi transakcije + tužba + novac koji mi je bio potreban tog trenutka = "bela šengen lista do kraja 2008." ili "200,000 novih radnih mesta u 2009. godini".

Gledao sam guvernera Jelašića na RTS-u. Po ko zna koji put je pohvalio naš bankarski sistem. Kaže čovek da ćemo u martu od MMF-a tražiti sve ukupno tri milijarde dolara, pa dodaje da nam ni to nije dovoljno. Po sadašnjem rejtingu u toj instutuciji, Srbija ne može da povuče više od dve milijarde evra. "Hajde da iskoristimo ovo krizu da profitiramo kao država" - reče Đelić tamo nekog dana pre par meseci.

Na kraju sam skočio na Facebook profil mog drugara Bisketa čisto da vidim da li je rekao danas neku novu istinu koja će me svojim beskrajnim cinizmom oraspoložiti. Naravno, to je kao i uvek siguran potez za osmeh. Njegov status je glasio: "Da li se ovaj narod nekada zapita da li je nešto potrebno članovima vlade, narodnim poslanicima...? Samo svoje dupe gleda!"